Sortiment

Dura Tec

Sdílet článek

Duratec je výhradně česká firma, která byla založen a na vlastním vývoji a ruční výrobě rámů z hliníkových slitin a karbonu. Firma nabízí rámy a kola pro všechny cyklistické disciplíny. Na vrchol tuto firmu dostalo především velké množství zajímavých technologií a vychytávek.

Jednou z nich je například AFCF, což je zkratka počátečních písmen z anglického Accurately Fitted Continuous Fiber, což v překladu znamená Přesně Umístěné Nepřerušované Vlákno. Jedná se o výrobní technologii pro výrobu kompozitových monokoků. Tato technologie výroby byla vyvinuta Vývojovým Centrem Duratec a celosvětově předčila všechny zpracovatele karbonových vláken v cyklistickém odvětví. AFCF umožňuje vyrobit monokok se změnou geometrie tj. monokok na míru!

Další je karbonový prvek CEE (composite elastic element) vyvinutý Vývojovým centrem Duratec je unikátním řešením  na hranici mezi pevnými a odpruženými rámy. V případě použití CEE však nelze mluvit o pružení, ale prvek nese funkci TLUMENÍ. Při zatížení elementu v zadní stavbě rámu dochází ke tlumení v řádu 1- 3mm v závislosti na hmotnosti jezdce, což velmi pozitivně ovllivňuje jízdu v terénu. Kolo má mnohem vyšší stabilitu ve sjezdech, můžete si dovolit více na tvrdém terénu, při přejíždění kořenů, ale zároveň ve výjezdech neztrácíte energii, protože rám se ve výstupech chová jako hardtail. Model Canner CC1 s integrovaným prvkem CEE je určen pro jezdce do váhy 90 kg.

Rámy jsou ručně svařovány a svar je tvořen ve čtyřech krocích. V prvním kroku (obr. 1) probíhá spojení trubek bodováním. V druhém kroku (obr. 2) svařeč vytvoří svar po obvodu trubky. Dalším krokem je rozlití svarového kovu (obr.3). Po dokončení svařování je svar ručně obroušen (obr.4) a tím je odstraněno povrchové pnutí svaru a dosaženo velmi kompaktního vzhledu. V případě svařování rámů Duratec se nejedná se o klasickou housenku typickou pro svařování robotem, ale o kvalitní spojení trubek provařením, jímž vytvoříme opticky velmi elegantní spoj vysoké pevnosti.

Jako poslední můžeme zmínit vedení lanek pro přehazovačku a přesmykač prostorem uvnitř rámu, což klade minimální nároky na údržbu rámu a mnohem snazší čištění rámu od bahna, na kterém nejsou žádné další zarážky držející lanko či bovden. Lanka jsou protažena v teflonových hadičkách napnutých v rámu a jejich vstup je umístěn na spodní rámové trubce. Výstup z rámu je v přímé blízkosti komponent tj. přesmykače a přehazovačky. Životnost vedení je díky vynikajícím třecím vlastnostem teflonu doživotní. K jeho výměně dochází pouze při kompletním servisu přelakování rámu, kdy jsou po dokončení servisu opět napnuty do rámu.