Sortiment

Adidas®

Německá značka Adidas se specializuje již spoustu let na sportovní oblečení. Jejich kvalita je předchází, a ačkoli je poslední dobou stíhána moderními značkami, i tak nabízí skvělé a pohodlné zboží.

1 produkt
Podle čeho řadíme produkty?
1

Adidas®

Adidas je německá multikorporace, která navrhuje a vyrábí sportovní obuv, ale také oblečení a různé sportovní a módní doplňky. Jejich hlavní sídlo je ve městě Herzogenaurach v Bavorsku – jedná se o největší výrobnu sportovního oblečení v Evropě a druhou největší na světě. V jejich sortimentu si vybere opravdu každý. Vlastní také spoustu ostatních značek – jsou spoluvlastníky Reeboku, FC Bayernu Mnichov a Runtastiku a tak dále. Historie Adidasu je úzce spjata s jednou také velmi známou sportovní značkou. Víme, o kterou se jedná? Ano, je to Puma, ale víme proč?

Historie svázaná bratrstvím

Vše začíná u jednoho pracovníka v továrně na boty, jménem Christoph Von Wihelm Dassler. Jeho žena, Pauline, měla prádelnu asi 20 kilometrů od Norimberka v malém městečku Herzogenaurach. Christoph měl dva syny – Rudolfa, přezdívaného Rudi a Adolfa, přeznívaného Adi. Někteří z nás si jistě už všimli jisté spojitosti, ale nebudeme předbíhat. Rudi po vystudování školy pomáhal otci v továrně, avšak byl nucen odejít bojovat do První světové války. Po návratu se ujal pozice managera ve firmě na porcelán. Adi byl trochu podnikavější. V kuchyni své matky, začal pomalu spřádat svůj plán - plán, který ho měl posunout někam dále. V létě roku 1924 se starší bratr Rudi vrátil do svého rodného městečka, aby pomohl svému mladšímu bratru s podnikáním. Tak vznikla Továrna na boty bratší Dasslerů.

Poměrně dobře se jim dařilo. Boty se prodávaly, obchod vzkvétal, avšak prostory – prádelna jejich matky, nebyly zrovna ideální. V tomto období byly navíc na venkově problémy s elektřinou. Bratři tam často museli suplovat elektřinu pomocí stacionárního šlapacího kola, které bylo schopno stroje pohánět.

Největší úspěch však firma zaznamenala roku 1936. Co se dělo tak důležitého? V tomto roce se konaly letní olympijské hry a toho hodlal Adi využít. S taškou plnou treter se vloudil do olympijské vesnice, kde začal své boty nabízet. Dal je amerického sprinterovi Jessemu Owensovi, což byl mimochodem první sponzorský dar pro Američana afro-amerického původu. Tento atlet si s nimi doběhl pro zlatou medaili, což přineslo bratrům Dasslerovým a jejich botám obrovskou prestiž. Jejich reputace se začala nést mezi sportovci, což vedlo k rapidnímu nárůstu poptávky. Noviny s touto zprávou oblétly svět a opravdový sen tak mohl začít. Před začátkem druhé světové války prodávali přes 200 000 párů bot ročně. To však muselo jedno skončit.

Vše se pokazilo roku 1943. Během bombového útoku, který vedli spojenci, se Adi i se svou rodinou přesouvali do bombového krytu, kde na ně čekali Rudi s rodinou. Když vlezl Adi do krytu prohlásil – Ti bastardi jsou zase tu – což směřoval na spojence. Rudi si vše špatně vyložil a myslel si, že tak tituloval jeho. Později byl navíc zajat spojenci a obviněn z účasti ve Waffen SS, což pochopitelně nebyla pravda. Byl přesvědčen, že ho do toho namočil jeho bratr Adi. Po Válce, roku 1947, se tak Rudi trhá od firmy a zakládá svou vlastní – RuDa – Rudolf Dassler – později právě přejmenovanou na Puma. Adi si firmu ponechává a přeformovává ji na Adidas – Adi Dassler, oficiálně založenou roku 1949. Mezi sportovci se nese mýtus, že značka Adidas, vlastně znamená All Day I Dream About Sport, což je prakticky nesmysl.

Následná rivalita mezi oběma bratry neznala mezí. Předháněli se, v čem jen mohli. V účasti značek na Olympijských hrách, ve sponzorování fotbalových klubů a tak dále. Mezi zaměstnanci jednotlivých firem dokonce panuje rivalita. Říká se, že pokud přijel do rodného města bratří Dasslerů cizinec, všichni koukali, jaké nosí boty – jestli Adidas, nebo Puma. Pokud se nám tato rivalita zdá nesmyslná, vše doplním informací, že bratři jsou sice pohřbeni na stejném hřbitově, ale co možná nejdále od sebe, jak to jen jde.

Jak je to dnes?

Po cestu, kterou Adidas ušlo až sem, ho stíhaly různé události. Například zakoupení francouzskou korporací a jejich následné insolvenční řízení a prodání. To však nezabránilo, aby značka nevyrostla v něco neuvěřitelného. Dnešní hodnota tohoto brandu činí neuvěřitelných 15 miliard Euro, což je velmi slušná částka. K původním botám se postupem času přidalo i jiné oblečení a doplňky. Díky tomu si tak můžeme vychutnat velmi kvalitní a účelné věci, které ocení snad každý z nás.

Doprava zdarma od 2500Kč
97% zboží skladem
Garance vrácení peněz
Kamenná prodejna